الأحد، ١٦ نوفمبر ٢٠٠٨

حوار اتنين


تغسل اسنانها كعادتها قبل النوم و تتجه للسرير لكى تنام بعد يوم شاق.
تحاول متابعة احداث القصة التي تقراءها .
لاتـــريد ان تكلمه.

هـــــــــــي: تصبح علي خير
هــــو: ماذا؟؟
هـــــي: مالذي يحدث, تتعجب انى سوف انام؟؟
هـــــو: اريد ان نتحدث, ممكن؟؟
هــــي: غدا امامى يوم شاق و انت تريد التحدث الان, الم تكون اليوم كله بجانبي؟ و لم تقول شي و الان ماذا يحدث لك؟؟
هو: اعرف ذالك لكن اليوم كنت افكر فيكى, في كل ماتفعليه و لم اجد الوقت لكى احدثك
هــــي: اتركنى بسلام, فاانا مرهقة و احتاج للراحة. غدا نتكلم عما تريد, لكن الان بالله عليك اتركني وشأني
هـــو: لااحب طريقتك هذه, اريد ان اعرف ماذا فعلتي اليوم و لماذا تتخدي القرارت بهذه الطريقة؟؟ وهل.....
هــــي: هل ماذا؟؟ بالله عليك كفاية. انت معى النهار كله, تري تصرفاتي, قرراتي كلها, تفكرنى قبل ان اعمل اي خطوة بالذي يجب ان اعمله او لا, كفى
هــــو: اعرف ذالك, لكن اردت ان اعرف هل انتي راضية عما تفعلين و هل اخطأتي في حق شخص اليوم و هل......
هــــــــــي: قلت اريد ان ارتاح, ماذا يجري؟؟, اتوسل اليك اتركني وشأني
هـــــــــــو: كما تشأئين لكن لاداعي للتوتر فاانتي تحتاجي لوجودي جنبك و الا كنتى في طرق اخرى.
هــــي: ماذا تقصد بكلامك هذا؟؟
هـــو: اقصد انكِ لاتستطعين العيش بدونى و ان تفكرى في وجودى جنبك لان قلبك لن يساعدك في اي شي
هـــي: لست انت من يحرك قلبى؟؟؟ لست انت السبب في كل مشغالي و همومى؟؟ لست انت .....
هـــــو: انا الضمير الذي من غيره لن تكونى شخص ذات قيمة و شخصية
هـــــــــــــي: تصبح علي خير
هــــو: وانتى من اهله

ملاحظة:لاتجلعو ضميركم يمــــــــــــــــــوت


هناك ٩ تعليقات:

غير معرف يقول...

يااااااااااه خلتيني سافرت يا شيخه

بس بجد كلامك رائع و تصويرك أروع ..

إكتبي عشان ترتاحي اكتر ..:)

Sweet HeArT يقول...

انا مش بكتب كويس يعني هي محاولات بسيطة بس :D
تحياتى اختى

أثمن من اللآلئ يقول...

أنه لن يموت يا عزيزتي .. ولكنه ممن ينام شوية

هههه

بجد ... انتي كتابتك حلوه قوي ...
اعملي اللي ياسمين قالتلك عليه
اكتبي اكتير واكتير

اخوكي
لؤلؤ

صحصح يقول...

سوري دخلت من غير أستأذان من عند أثمن.

جميل البوست.

Sweet HeArT يقول...

بلاش تسيبه ينام كتير,لؤلؤ :D
تحياتي

*****

Hope
نورت بيتي المتواضع
تحياتى

البحث عن الذات يقول...

هاي
---

ضمير حي
مش دايماً لما يبقي حي يكون كويس مش ممكن يكون ضمير معقد وفاهم الدنيا غلط

هو فعلا لازم يكون صاحي
لازم لما يكلمنا نتكلم معاه
مفيش ضمير ميت
بس فيه اذن لا تسمع

لازم نتكلم معاه ونسمع كلامه ننقشه ناخد وندي
نقول ونتكلم من جوي أأوي
هو احنا هو الحته النضيفه النقيه الي جوانا ويمكن عو الطفل البريئ الي جوي كل حد فينا..

بعد كل الي فات ع الضمير
عايز اعلق ع الأسلوب

الي عجبني الأسلوب التصويري الي خلاني افتكر انها قصه وطريقة كلام البنت وعدم اهتمامها بالشخص الممثل للضمير
واستعجالها واهماله ليه

بس هو قالها ف الأخر تصبحي ع خير وعرف مقام نفسه
مش هاينفع تعيش من غيري ...
......
....
..
.

Sweet HeArT يقول...

البحث عن الذات منور

صحيح مفيش ضمير ميت لكن الشخص ممكن يكون ميت و مش عاوز يسمعه عشان حقيقه الضمير اقوي و ممكن يسمعه لكن مش عاوز يغير حاجه و عشان كده يعيش في مشاكل مع ضميره ديما.

تحياتى

البحث عن الذات يقول...

سويت .. ازايك

كلاكيت تاني مره

انا من اعجابي بفكرة الحوار دي هستوحي منها حوار بين اثنين بس اثنين تانين مختلفين

بس تعرفي هما برضوه حاجات من جوانا

..................

Sweet HeArT يقول...

منور البحث عن الذات

ممكن الحوار يقصد حاجات كتيره لكن كلها متعلقه بلى جوانا.
زي صراع بينك وبين نفسك.
تحياتى